tirsdag den 12. november 2013

Hay hee chair - DIY makeover






Kæresten elsker brunt læder, og hvis det stod til ham, var både sofa og spisebordsstole beklædt med lysebrunt patineret læder. Jeg deler dog ikke helt hans fascination, af store flader beklædt med læder, men i det små, kan det efter min mening også være lækkert. Vi har i længe snakket om at der skulle en pude eller noget andet på vores Hay barstol i køkkenet, for lige at give det et lækkert touch, og få den til at se lidt anderledes ud, når nu det er blevet en rimelig common stol i de danske hjem. Derfor gik jeg igang med et lille diy projekt, bestående af kun 2 ingredienser; en styks stol og en meget lang læder snor. Lad os bare sige, at jeg nu er i træning til at flette julehjerter, men synes resultatet er blevet helt fantastisk. Og heldigvis faldt det i meget god jord hos kæresten.

3 kommentarer:

  1. Super fin idé. Sikke mange muligheder og stilarter den stol kan få.

    SvarSlet
  2. Fantastisk idé, som jeg fluks vil arbejde på ;-) men hvor har du lædersnoren fra og hvor bred er den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har købt lædersnoren på et lagersalg, ved desværre ikke hvor man kan købe en lignende. Men tænker at man også kunne bruge stofstrimler, eller noget lang strik af en art. Lædersnoren er ca 2,5 cm bred og brugte ca 7,5 meter :)

      Slet